TurboSpec

Kalibracja zaworu turbosprężarki oraz testy

Kompletny zespół turbosprężarki należy sprawdzić pod kątem pawidłowości monatażu oraz należy sprawdzić czy wszystkie śruby zostaly dokręcone z właściwym momentem. W trakcie dokręcania należy także zwracać uwagę na kolejność w jakiej śruby podzczególnych elementów powinny zostać dokręcane. Po montażu wszystkich elementów turbosprężarki w jeden zespół należy dokonać inspekcji wizualnej czy podczas monatżu nie doszło do zanieczyszczenia  turbosprężarki oraz czy wszystkie elementy są spasowane prawidłowo.

inspekcja

 

Po ostatecznych weryfikacjach możemy przystąpić do próby sczelnosci oraz kalibracji zaworu upusowego tzw. gruszki lub ustawienia zmiennej geometrii. Nowoczesne turbospręzarki wyposarzone są w zawory sterowane elektronicznie i do ich testów wymagane są specjalne testery elektroniczne za pomocą których należy zweryfikować poprawność działania zaworu. Po ostatecznych testach i weryfikacjach turbosprężarka jest gotowa do użytkowania.

ust_zaw

Profesjonalne warsztaty wyposarzone w urządznia do pomiarów wydajności oraz mierzenia stopnia kompresji mogą wykonać pomiar oraz tzw. mapę turbosprężarki. Wykonaną mapę należy porównać z mapą nominalną parametrów producenta. Powyższe pomiary wykonywane są przeważnie przez profesjonalne warsztaty specjalizujące się w tuningu turbosprężarek i pozwalają określić poprawę parametrów turbosprężarki w porównaniu do turbosprężarki oryginalnej.

image33

Po przeprowadzeniu powyższych procesów wszystkie otwory turbosprężarki należy zabezpieczyć za pomocą odpowiednich zaślepek. Tak przygotowaną turbosprężarkę należy zapakować w worek z grubej folii ochronnej a następnie zapakować do pudełka. Turbosprężarka powinna zostać zabezpieczona w pudełku przed poruszaniem się i ewentualnymi uszkodzeniami za pomocą odpowiedniego systemu pakowania. Najlepiej w tym wypadku sprawdza sie system z samokształtującą pianką. Tak przygotowana turbosprężarka nadaje sie do bezpiecznego transportu.